Det florerer av artikler om 3D-kino for tiden - "alle" har eller skal se Avatar i 3D for å komme enda nærmere de blå skapningene. 3D-tv er spådd å komme på forbrukermarkedet (til en relativt rimelig pris) om kort tid.
Men hvor mange vet at dette faktisk er ren Geomatikk? Mer spesifikt ren fotogrammetri? Hvorfor nevnes ord som; anaglyf, stereoskopi, aktiv/passiv briller og egentlig ganske mye annet fagspesifikke ord uten å nevne Geomatikk eller fotogrammetri?
Et eksempel; forskning.no
Løst og fast om hva som rører seg i Geomatikkmiljøet | http://geomatikk.blogspot.com
Viser innlegg med etiketten profilering. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten profilering. Vis alle innlegg
fredag 22. januar 2010
3D-kino og 3D-tv - Geomatikk for alle
tirsdag 23. september 2008
19. november 2008 - GIS Day
Merk av datoen! For mer info, se Geoforum.no
Burde vi markere på noe vis? Er fortsatt langt fram i tid, men hadde jo vært gøy om vi på en eller annen måte klarte å profilere oss og Geomatikk litt på en slik dag. I det minste burde noen bake en kake, for som de sier "Kartet har bursdag!"
Bruk gjerne kommentarfeltet til å lufte tanker rundt temaet
Burde vi markere på noe vis? Er fortsatt langt fram i tid, men hadde jo vært gøy om vi på en eller annen måte klarte å profilere oss og Geomatikk litt på en slik dag. I det minste burde noen bake en kake, for som de sier "Kartet har bursdag!"
Bruk gjerne kommentarfeltet til å lufte tanker rundt temaet
Abonner på:
Innlegg (Atom)