Ikke kan jeg noe spesielt om romteknologi, ei heller (men kanskje litt mer) om fotogrammetri, spesielt ikke om LIDAR. (Hvorfor, er en diskusjon for et annet fora - kremt) Uansett så virker dette som ganske interessant - kartlegging av fjerne planeter:
http://www.technologyreview.com/Infotech/20855/?a=f