fredag 11. april 2008

Linjeforening/Interesseorg?

Geomatikk som studieretning er ikke allmennkjent, nesten ingen aner hva vi gjør, hvorfor vi gjør det eller om vi gjør noe fornuftig. Dette til tross for at det virker som det er et sug i arbeidsmarkedet etter folk som kan noe om posisjonering, modellering av jorden, IT osv. Vi bør prøve å gjøre noe med det!

Atle sendte ut en mail med litt tanker om nettopp hvordan ta litt tak i dette. Jeg synes vi bør ordne oss en slags "linjeforening", myldre litt ideer rundt hva vi har lyst til å gjøre og hva som bør gjøres av tiltak.

Jeg tror dette kan bli veldig morsomt, samt nyttig for alle som er involvert!

Kommenter flittig, send mail til alle, snakk på lesesalen:)

1 kommentar:

Atle Sveen sa...

Jeg er litt i tvil om vi skal kalle det en linjeforening, i og med at Geomatikk jo ikke er en linje, men et multifakulært studium.

Men ja, i prinsippet blir vel poenget å fylle endel linjeforenings-oppgaver, ihvertfall var det noe sånnt jeg tenkte meg. Dette er uansett ting vi må diskutere oss frem til, cluet som jeg ser det er å prøve å samle og organisere det initiativet flere av oss viser. Et navn og en tilknytning er også greit å ha når en skal henvende seg til utenforstående, man kommer skjelden langt med "hei, vi er en gruppe studenter"

Bra at to stk har svart positivt bare timer etter at jeg sendte ut en mail! Ser fram til å styre litt med detta!