fredag 12. mars 2010

NINA kommer til Gløshaugen

Idag kom en mail om at et nytt bygg var godjent på parkeringsplassen ved Geomatikk. Det nye bygget skal etter sigende primært huse NINA.

Det som kanskje er litt påfallende er at det kun ble nevnt i en bisetning at bygget vil bli 54 meter høyt.

Jeg har litt dårlig oppfattelse av hva egentlig 54 meter er så jeg sketchet dette å la det inn i Google Earth - og det blir massivt! (hvis jeg har gjort det riktig vel og merke..). 3D-modellen som er brukt finnes på http://folk.ntnu.no/alexanno/NINA.kmz (OBS OBS - dette er kun ment som illustrasjon og er IKKE nøyaktig)




3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, rimelig massivt. Noe mer info å få om det, byggestart osv? Vi menige studenter fikk dessverre ikke den mailen.

Norsk Institutt for Naturforskning, jeg kjenner allerede synergieffektene strømme på!

knutr sa...

Kan det dreie seg om kotehøyde, og ikke bygningshøyde, 54 meter?

Alexander Nossum sa...

Knutr: Tja, kanskje. Eneste informasjonen om det er: ".. NINA-bygget er et fleretasjers bygg på ca. 54 meter høyde..."

Byggestart er antakligvis ila. året og tar ca 1.5 år. Etter hva jeg har hørt.