xkcd har svaret: full forvirring.
Løst og fast om hva som rører seg i Geomatikkmiljøet | http://geomatikk.blogspot.com
Viser innlegg med etiketten kart. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kart. Vis alle innlegg
fredag 14. november 2008
Begrepsforvirring
Hva skjer hvis vi endrer på hva som er "senter" i verdenskartet? Hva blir vesten og østen?

xkcd har svaret: full forvirring.
xkcd har svaret: full forvirring.
tirsdag 28. oktober 2008
1.5 millioner til orienteringskart
Giske finner kart, spesielt o-kart, ganske viktige og spytter i 1.5 mill. til utarbeidelsen av nye kart. Men, om datagrunnlaget blir tilgjengelig for alle vil tiden vise.
mandag 7. januar 2008
Kart over blondinefordeling
Via digg fant jeg en artig anvendelse av kartfremstilling. Prosentandelen av blondiner i Europa er plottet på et kart, det ser ut til at Trondheim ligger midt i "blondinebeltet" ;)
Ta en titt på blonde map of Europe.
Ta en titt på blonde map of Europe.
mandag 3. september 2007
Kart er viktig
Miss Teen South Carolina 2007 synes å mene mye om kart, en ting er ihvertfall sikkert: noen trenger litt undervisning!
Abonner på:
Innlegg (Atom)