Viser innlegg med etiketten kart. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kart. Vis alle innlegg

fredag 14. november 2008

Begrepsforvirring

Hva skjer hvis vi endrer på hva som er "senter" i verdenskartet? Hva blir vesten og østen?


xkcd har svaret: full forvirring.

tirsdag 28. oktober 2008

1.5 millioner til orienteringskart

Giske finner kart, spesielt o-kart, ganske viktige og spytter i 1.5 mill. til utarbeidelsen av nye kart. Men, om datagrunnlaget blir tilgjengelig for alle vil tiden vise.

mandag 7. januar 2008

Kart over blondinefordeling

Via digg fant jeg en artig anvendelse av kartfremstilling. Prosentandelen av blondiner i Europa er plottet på et kart, det ser ut til at Trondheim ligger midt i "blondinebeltet" ;)

Ta en titt på blonde map of Europe.

mandag 3. september 2007

Kart er viktig

Miss Teen South Carolina 2007 synes å mene mye om kart, en ting er ihvertfall sikkert: noen trenger litt undervisning!