Rektor ved NTNU, Torbjørn Digernes, har begynt å formidle sine synspunkter via en blogg. Flott formidling av formelle og uformelle synspunkter samt fremme hva som skjer på den siden av NTNU på en lett tilgjengelig måte.
Dette er ikke den første lederen ved NTNU som har tatt i bruk blogg som medie. Vi har tidligere nevnt Stig Slørdahl ved medisinsk fakultet
Ser på dette som ganske sterke insentiver for at flere vitenskapelige ansatte tar ibruk blogg'er som formidlingskanal.